گلپایگان با200 بنای تاریخی آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است
نوشته شده توسط : blpwjob

'مهدی نوبخت' روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به اینكه تاكنون 25 بنای تاریخی گلپایگان به ثبت آثار ملی رسیده است، افزود:مسجد جامع، مناره سلجوقی، امام زادگان، هفده تن وسیدالسادات، پل قاضی زاهد، بازار ، مسجد حجت الاسلام و ارگ كوگد از جمله بناهای تاریخی مهم و با ارزش گلپایگان است كه قدمت برخی از آنها به بیش از 900سال می رسد.

وی اضافه كرد:تفرجگاه های كوچری،عباس آباد، سنگ نگارهای كوهستان ها و تپه های غرقاب ،سد، بوستان بهشت و دشت سرسبز گلپایگان از جمله مناظر طیبعی جذاب و دیدنی این شهرستان است كه در كنار بناهای تاریخی همه ساله در ایام نوروز و بهار، گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می كند.

'نوبخت' نصب چادر در مبادی ورودی شهر، توزیع بیش از پنج هزار بروشور گردشگری در بسته های گردشگری فرهنگی از نقاط دیدنی، اماكن تاریخی، گردشگری و نقشه راه ها با همكاری هلال احمر، شهرداری های سه شهر گلپایگان گوگد و گلشهر و اداره راه وشهرسازی گلپایگان و ارایه توضیحات برای بازدید كنندگان از اماكن تاریخی با حضورپرسنل این نمایندگی مستقر در این اماكن را از جمله اقدامات این اداره برای رفاه مسافران نوروزی اعلام كرد.

وی پذیرایی از میهمانان نوروزی هنگام ورود به شهرستان، بازدید از اماكن اقامتی و پذیرایی به صورت روزانه در ایام نوروز، تقویت حضور مراقبتی از ابنیه تاریخی، پخش تیزر آثار و ابنیه تاریخی و گردشگری گلپایگان از تلویزیون شهری، برپایی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در ارگ گوگد و محوطه مناره سلجوقی و آمارگیری مسافران نوروزی تا پایان تعطیلات نوروزی را از دیگر اقدامات این نمایندگی در این ایام عنوان كرد.

مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان اظهارداشت: بیش از 20 مكان اقامتی در ارگ گوگد، مهمانسرای جهانگردی، مدارس، مسافرخانه ها و سویت برخی از ادارات برای اسكان مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

شهرستان گلپایگان با حدود 90 هزارنفر جمعیت در سه شهر گلپایگان گوگد و گلشهر و 52 روستا و آبادی در 180 كیلو متری غرب اصفهان است.

7138/1011





:: برچسب‌ها: آبی , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: